natuurlijke en gezonde voeding

Natuurlijke en gezonde voeding is voor veel mensen nog geen prioriteit. Maar heb je ooit nagedacht over het voedsel dat je eet? Heb je enig idee hoeveel bewerkte voeding jouw lichaam moet verwerken? Om daar achter te komen zullen we jouw eetpatroon onder de loep moeten nemen. En de kans is groot dat jouw lichaam al jaren wordt vergiftigd door bewerkt voedsel. Zonder dat jij het weet!

Maar wat is eigenlijk bewerkte voeding?
Bij bewerkte voeding wordt een product gemaakt door verschillende ingrediënten samen te voegen. Dit zijn in de meeste gevallen chemische en dus schadelijke toevoegingen die gebruikt worden om het product langer houdbaar te houden, er beter uit te laten zien, beter te laten smaken en een mooiere kleur te geven. Op deze wijze wil de producent zoveel mogelijk producten verkopen. Helaas speelt de gezondheid van de consument hierin een minder grote rol.
En dat merken we. Door bewerkte voeding te consumeren voelen we ons futloos en ongezond. Veel voorkomende symptomen zijn moeheid, buik/darmklachten, overgewicht, depressie, huidproblemen, slaapproblemen en tal van andere ‘vage klachten’.

Gooi het roer om en kies voor natuurlijke en gezonde voeding
Vandaag is de dag om jouw eetpatroon te veranderen en te kiezen voor natuurlijke en gezonde voeding. Samen stellen we een uniek DM lifestyle plan op, gericht op jouw huidige situatie, met daarin alle ingrediënten en vitamines voor een goede hormoonbalans. Denk hierbij o.a. aan hormonen voor een fit lichaam en slank figuur zoals insuline, oestrogeen, progesteron, schildklierhormoon, testosteron, groeihormoon, DHEA, cortisol en melatonine.

Binnen enkele weken ga jij je fitter voelen en (chronische) klachten verdwijnen doordat jouw lichaam ‘schoon’ is. Je huid wordt mooier, je gaat stralen en voelt je aantrekkelijker. Neerslachtigheid maakt plaats voor positivisme. Kortom, genoeg redenen om te kiezen voor natuurlijke en gezonde voeding. De eerste stap naar de beste versie van jezelf!

advies over stressvermindering

In ons leven ontkom je niet aan momenten van stress. Dit is geen probleem, ons lichaam kan daar prima mee overweg. Maar teveel of te lang stress kan jouw lichaam flink in de weg zitten. Jouw bijnieren worden letterlijk moe van al dat produceren van jouw stresshormoon cortisol en maken steeds minder aan. Cortisol is jouw eigen ontstekingsremmer en zo gaat jouw weerstand naar beneden. Het begint vaak met vermoeidheid of een griepje. Maar al snel worden de symptomen erger als er niet wordt ingegrepen. Hoofdpijn, stemmingswisselingen, een opgejaagd gevoel en slaapproblemen zijn waarschuwingen dat je teveel van jezelf vraagt. De voortdurend hoge cortisolwaarden tasten jouw hormoonbalans zodanig aan dat je jouw dagelijkse activiteiten niet meer kunt handelen. Denk bij stress niet alleen aan werkstress en drukte, maar ook aan stress voortkomend uit ongezonde voeding, overtraining, darmproblemen (intoleranties), chemische belasting, trauma of langdurig gebruik van prednison.

Hieronder een aantal ernstige symptomen die kunnen ontstaan tijdens teveel of chronische stress:

  • Concentratieproblemen
  • Angst- en paniekaanvallen
  • Geheugenverlies
  • Depressie
  • Opgejaagd gevoel
  • Nergens zin in hebben
  • Verslaving
  • Piekeren
  • Vermoeidheid
  • Slapeloosheid
  • Uitputting
  • Pijn in de spieren (tintelingen)
  • Nek- en schouderpijn
  • Hoofdpijn
  • Oorsuizen
  • Darmproblemen
  • Snelle hartslag
  • Verhoogde bloeddruk

Voor jouw gezondheid is het dus uitermate belangrijk om een goede balans te vinden tussen stress en ontspanning. Zodat jij jezelf energiek & gelukkig gaat voelen en ziektes voorkomt. Naast het dieet met ‘schone’ voeding adviseer ik je over het verminderen van stress. Ik reik je de tools aan die zorgen voor ontspanning op de juiste momenten, wanneer jij dat nodig hebt. Hierbij kunnen natuurlijke supplementen ondersteunend werken richting hormoonbalans.

verantwoord en effectief sporten

Sporten is gezond! Zeker. Het zorgt voor weerstand, fitheid, een positieve instelling en een aantrekkelijk lichaam. Maar dat ervaar je pas als de intensiteit van een trainingsschema is afgestemd op jouw leven. Voeding, ontspanning en dagelijkse inspanning spelen daarin een grote rol. Het is logisch dat iemand met een zittend beroep een andere weg moet kiezen dan iemand die zwaar lichamelijk werk verricht.

Doe je wekelijks 3 á 4 keer aan sport en voel jij je niet fit, moe en wordt je dikker of vermager je zelfs? Heb je moeite om trainingen te voltooien en zijn sportschema’s van vroeger je nu te machtig?
Dan is de kans groot dat je tijdens het sporten teveel van jezelf vraagt. Teveel en te zwaar sporten met een verkeerd voedingsschema put jouw lichaam uit. Het zorgt voor afbraak van spieren en de weerstand wordt minder. Het resultaat is dat je er minder goed uit gaat zien en je niet energiek voelt. Het kan zelfs zo ver komen dat je psychisch of fysiek ziek wordt van onverantwoord sporten.

Minder en geconcentreerd sporten zorgt in bijna alle gevallen voor meer resultaat dan lang en zwaar sporten. Met een afgestemd voedingsschema en een evenwichtige verhouding tussen trainen en herstel (ontspanning) boek je ongelofelijk snel resultaat. Meer dan je ooit zou verwachten.

Tijdens een eerste consult richten we alle pijlen op jou. We bespreken jouw leven, met name gericht op voeding, ontspanning en beweging. Van daaruit geef ik advies door middel van een persoonlijk DM lifestyle plan. Een leefstijl dat bij jou past en je begeleid naar de beste versie van jezelf.

Sluit Menu
×

Winkelmand